Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Dit spel haalt zijn inspiratie bij binaire code - de taal van computers. De geweldige uitdagingen zullen je brein grondig testen! Kan jij de computercode kraken? Plaats de houten pionnen zodat: 1) Elke rij en kolom hetzelfde aantal 1 en 0 bevatten 2) Elke rij en kolom een uniek patroon bevatten 3) Er nooit meer dan twee 1 pionnen en twee 0 pionnen naast elkaar staan, zowel horizontaal als verticaal.
Choose an application
In Een Boole enen en nullen maken de leerlingen kennis met de Booleaanse algebra en hoe dit nuttig kan worden toegepast in elektrische, elektronische, pneumatische en hydraulische systemen. Ze leren waarheidstabellen opstellen voor N.O.-schakelaars, N.G.-schakelaars en serie– en parallelschakelingen die ze dan later kunnen vergelijken met de waarheidstabellen van de elektronische logische poorten waar ze de werking van leren ontdekken in een aantal onderzoeksopdrachten. Ook wordt dezelfde vergelijking gemaakt met N.G.- en N.O.-ventielen en OF- en EN-ventielen bij pneumatica. Doorheen het project leren de leerlingen verschillende sensoren en actuatoren kennen en leren ze deze ook inzetten in een verscheidenheid aan situaties door schakelingen te ontwerpen en te maken. Daarnaast maken ze kort kennis met pneumatische onderdelen. De beroepen elektronicamonteur, PCB-ontwerper en monteur pneumatica komen aan bod in dit project.
Didactics of technology --- Didactics of secundary education --- ICT (informatie- en communicatietechnieken) --- binaire code --- STEM (Science Technology Engineering Mathematics) --- energie (technologie) --- elektronische schakelingen --- transport --- schakelingen --- Hydraulic machinery --- Algebra [Boolean ]
Choose an application
programmeerbare logica --- digitale schakelingen --- ADC (analogue to digital conversion) --- flipflop --- Electronics --- digitale elektronica --- binaire code --- schakelaars --- A-D omzetting --- Digital electronics --- Digital circuits --- Digital techniques (Electronics) --- Electrical engineering --- Physical sciences --- Electronic systems
Choose an application
Microprocessors --- Microprocesseurs --- 681.3*A1 --- assembler --- binaire code --- computerarchitectuur --- computergeheugen --- halfgeleider --- i/o module --- microprocessor --- software design --- Minicomputers --- Introductory and survey --- (zie ook: diode) --- (zie ook: chip) --- Microprocessors. --- 681.3*A1 Introductory and survey
Choose an application
3d-visualisatie --- beeldfilter --- binaire code --- CCD camera --- computer vision --- computeranimatie --- digitale beeldbewerking --- digitale beeldverwerking --- kleurenbeeldverwerking --- patroonherkenning --- virtuele realiteit --- Computer vision --- Vision par ordinateur --- Machine vision --- Vision, Computer --- Artificial intelligence --- Image processing --- Pattern recognition systems --- Vision par ordinateur.
Choose an application
Information systems --- Computer. Automation --- digitalisering --- informatisering --- digitale fotocamera --- digitale muziek --- datacommunicatie --- telecommunicatie --- digitale video --- digitale techniek --- binaire code --- datacompressie --- encryptie algoritme --- internet --- beeldverwerking (image processing) --- (zie ook: digitale camera) --- (zie ook: fototoestel) --- (zie ook: telecommunicatie)
Choose an application
Door onze tien vingers zijn we gewend om te tellen in het tientallig stelsel en ons dagelijkse rekensysteem is daarop gebaseerd. Deze Zebra laat ook andere getalsystemen zien. Een computer rekent alleen maar met enen en nullen: het binaire stelsel. Veel tekst, geluid en beeld wordt op die manier, digitaal, opgeslagen. Bij het verzenden van zo'n digitale foto, bijvoorbeeld van een ruimtesonde naar de aarde, kan informatie verloren gaan. Codetheorie geeft methodes om deze fouten te verbeteren en zo toch een goed beeld van de foto te krijgen. Hoe dat in zijn werk gaat, ontdek je in deze Zebra. Natuurlijk kun je ook zelf aan de slag met de vele opgaven.
Didactics of mathematics --- Mathematical control systems --- Algebraic geometry --- binaire code --- wiskunde --- Mathematical statistics --- Getaltheorie --- 541.123.2 --- getallenleer --- 485.3 --- 51 <075> --- Binair --- Getallenleer --- Wiskunde --- 510 --- Binaire getallen --- Codes --- Hyperkubussen --- 103495.jpg --- Digitale informatie --- Binary systems --- didactiek secundair onderwijs - wiskunde --- Mathematics--Schoolboeken --- 51 <075> Mathematics--Schoolboeken --- 541.123.2 Binary systems --- Talstelsels --- Algebra --- Codetheorie
Choose an application
Electronic digital computers --- -Logic circuits --- Logic design --- Digital integrated circuits --- digitaal ontwerpen --- circuits --- boole-algebra --- combinatietheorie --- sequentiele logica --- binaire code --- geheugen --- digitale ic --- Digital electronics --- Integrated circuits --- Design, Logic --- Design of logic systems --- Electronic circuit design --- Logic circuits --- Machine theory --- Switching theory --- Circuits, Logic --- Computers --- Electronic circuits --- Interface circuits --- Switching circuits --- Automatic digital computers --- Computers, Electronic digital --- Digital computers, Electronic --- Hybrid computers --- Sequential machine theory --- Circuits --- Digital integrated circuits. --- Logic circuits. --- Logic design. --- Circuits. --- Digital computer circuits
Choose an application
Programming --- Java (Computer program language) --- Data structures (Computer science) --- Java (Langage de programmation) --- Structures de données (Informatique) --- 681.3*D15 --- 681.3*D32 --- 681.3*D33 --- 681.3*E1 --- abstracte data --- algoritme --- binaire code --- datastructuur --- grafische toepassing --- java --- matrix --- vectorbewerking --- Software: object-oriented programming --- language classifications: applicative languages; data-flow languages; design languages; extensible languages; macro and assembly languages; nonprocedural languages; specialized application and very high-level languages (Programminglanguages) --- Languages constructs: abstract data types; concurrent programming structures;control structures; coroutines (Programming languages) --- Data structures: arrays; graphs; lists; tables; trees --- 681.3*E1 Data structures: arrays; graphs; lists; tables; trees --- 681.3*D33 Languages constructs: abstract data types; concurrent programming structures;control structures; coroutines (Programming languages) --- 681.3*D32 language classifications: applicative languages; data-flow languages; design languages; extensible languages; macro and assembly languages; nonprocedural languages; specialized application and very high-level languages (Programminglanguages) --- 681.3*D15 Software: object-oriented programming --- Object-oriented programming languages --- JavaSpaces technology --- Information structures (Computer science) --- Structures, Data (Computer science) --- Structures, Information (Computer science) --- Electronic data processing --- File organization (Computer science) --- Abstract data types (Computer science)
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|